recap av juni (sista veckorna i usa)

Juni var fylld av last chances, farväl, nya upplevelser, och tårar. Massvis med tårar.
  • sista veckan i skolan hade vi enbart finals. städade ur alla skåpen stog också på schemat.
  • hade också en senior camp out på gräsmattan och jag sov över en natt men sen hade jag fått nog haha
  • hängde massor med ian och hade awards night för softball och fick mitt diplom yay
  • taggade även mitt namn på parkeringen utanför skolan under senior campout
  • den 6 juni var det (äntligen) dags för graduation! det jag hade väntat på i 10 månader var äntligen här, men allt jag kände var en mix av sorg och lycka. men åh så skönt det var att äntligen vara färdig med skolan!
  • efter graduation var det sober grad night från ca nio till fem på morgonen. sober grad night betydde att alla elever på high school samlades och det erbjöds lekar, mat och snacks, och för varje lek fick man tickets som man kunde använda för att försöka vinna priser från the prize table. jag la tickets i rätt många skålar men det slutade med att jag vann ett usbminne hahah (fast har haft nytta av det så yay). runt fyratiden hade the boosters (typ supportrar.. eller nåt) utdelning av the senior prizes, vilket inkluderade datorer, tvapparater, presentkort, tvättkorgar med tillbehör, resväskor osv. turen var inte riktigt på min sida så vann en tvättkorg hahahhahaah men gav den till min värdfamilj och behöll presentkorten till starbucks, mcdonalds och walmart som jag fick. stannade uppe hela natten och gick inte och la mig förrän vi kom hem klockan sex haha
  • hängde mer med riina och pratade om allt möjligt och hur vi snart måste skiljas åt.. hemskade någonsin.
  • spenderade tid med ryan och även cody när han inte var upptagen. åkte runt med ryan och thomas i hans truck och utforskade
  • riina åkte hem en vecka innan mig, så åkte på hennes going away party (+ brooks graduation party) dagen efter graduation och spenderade hennes sista dagar tillsammans med henne och hennes värdfamilj. vi åkte ut till lake britton med deras båt och på kvällen sov jag över. sen var dagen här: min bästa vän skulle åka hem till finland. jag hade ytterligare en vecka kvar i mcarthur och jag skulle nu klara mig själv??? hemskaste dagen i mitt liv
  • helgen innan mina päron skulle komma föjde jag med ryans familj till nevada för att utforska opalgruvor. kom hem med en hel del bra fynd
  • dagen efter jag kom tillbaka från nevada (också min födelsedag!!!) var det dags: jag skulle äntligen få träffa min familj igen efter 10 månader! det var alldeles underbart, men vad är inte livet utan lite pinsamma händelser hahaha när jag skulle springa ut till dem snubblade jag över en färgburk så stupade framåt rätt ner i gruset på uppfarten hahaha jag dog det var så typiskt mig
  • hur som helst, de kom och jag hade så extremt svårt att prata svenska, speciellt när jag knappt sagt ett enda ord på svenska på nästan ett år, och att höra engelska runtomrkring mig gjorde det inte enklare.
  • jag visade dem omkring skolan och min lilla håla, och dagen efter åkte vi till burney falls (som jag skrivit om tidigare i typ oktober haha) och vi hälsade på aunt sarah på restaurangen i burney där hon jobbade
  • vi firade också mig och anna hade sagt åt mig att bjuda in mina vänner så ryan, cody, ian, kellie, katie, tori m.fl. var där, tillsammans med min familj, codys familj, och min värdfamilj. det var inte så speciellt men det är definitivt en av de bästa födelsedagarna jag haft, trots att jag började gråta mitt i allt när jag insåg att jag bara hade två dagar kvar.
  • jag och loni löjlade oss på snapchat och jag sparade varenda bild. saknar den tjejen så himla mycket att det gör ont ibland.
  • den 18 juni var det dags att åka vidare och min tid i mcarthur var över. vi åt frukost på restaurangen och sen åkte vi vidare mot yosemite national park. den morgonen var det jobbigaste jag har varit med om. grät som jag-vet-inte-vad, kramade alla typ tusen gånger, och det blev bara jobbigare ju längre bort vi kom...
Sista tiden i McArthur och världens bästa värdsystrar (inkluderat Lyndi som tog bilden) ♥
 
That's it folks! Ett inlägg om vår roadtrip, och ett om prom kommer senare men just nu är jag helt slut efter en vecka på Rhodos (plus att vi landade klockan två inatt) så jag tar ett break till ikväll. Om ni har några frågor är det bara att kommentera så svarar jag på dem senare!
Publicerat den / Ett år i USAHigh SchoolSista månaden - USA;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!