crazy weekend

Lokal tid: söndag 15 september kl. 23.44
 
Helgen har spenderats några mil utanför Redding hos Travis syster i hennes nya hus, därav brist på uppdatering. Vi lämnade McArthur i fredags kväll och kom tillbaka för ca fyra timmar sen, så har varit upptagen och utan dator, hehe. Hur som helst, har haft en väldigt bra helg och har äntligen fått håret klippt (av Melinda, Travis syster som är frisör) också så nu slipper jag ha luggen i ögonen hela tiden, haha.
 
Utöver håret har jag även fått lite shopping gjort! Loni hade en körlektion i Redding i lördags så passade på att handla lite kläder medans vi väntade på henne eftersom jag haft samma kläder sen jag kom hit i augusti... Så det är äntligen gjort och jag hittade totalt nio plagg för endast $134, vilket motsvarar ca 850:- (alltså inte ens 100kr per plagg!!??), och allt var på rea så jag sparade $50,50 så det var ett rätt bra pris ändå! Vi stannade innan dess på Subway och åt lunch (jag, Loni och Melinda) och medan Loni hade sin körlektion åkte jag och Melinda till Barns and Noble för att kirra en bok till mitt senior paper! Är tvungen att ha en bok senast imorgon för att bli godkänd i engelskan men hade inte den blekaste om vad jag ville ha för bok, men tror jag hamnat på ett bra spår nu i alla fall med lite hjälp från Aunt Melinda! Var förresten även förbi Walmart en sväng igen för att köpa lite skolsaker som jag behövde.
 
 
Medan jag, Loni och Melinda irrade omkring i ett (SUPER)varmt Redding var mina vföräldrar och Lyndi och tittade på Laci's volleyballturnering nere i Los Molinos (vilken de vann!!!), och på tal om mina vföräldrar så firade de sin 17:e bröllopsdag nu i helgen, craaaazy!
 
What else happened this weekend? Tror inte det var så mycket mer. Har haft ytterligare en crazy weekend med min vfamilj och det har varit så himla kul! Märker mer och mer hur jag har många likheter med allihop och vi kommer så bra överens vilket känns så bra!
 
Ska avsluta nu innan det blir för långt, men ville bara uppdatera medans jag har tid hihi.
Publicerat den / Ett år i USA;


Postat av: Gunilla Sjöberg

<3 <3

2013-09-16 @ 12:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!