it's time to sing about the good times

Lokal tid: onsdag 16 oktober kl. 17.59
 

Sitter just nu i soffan och skriver på mitt rough draft för en engelskauppsats som är due imorgon... It sucks. Har som tur var inte så mycket kvar, endast en sammanfattning + lite till, så bör vara färdig snart. Annars har dagen varit rätt händelselös hittils. Fick tillbaka mitt personal statement som jag tydligen fick ett B på wihoo så nu har jag iaf ett B- i engelska vilket är rätt så bra! Kursen är så himla mycket svårare än jag trodde den skulle vara (förutom grammatiken haha) men förhoppningsvis kommer jag ikapp soon.
 
Hur som helst, har nu varit hos värdfamiljen i två månader och trivs fortfarande som fisken i vattnet, om inte ännu bättre. Har verkligen aldrig haft hemlängtan sen jag kom hit för allt är så himla bra och jag vill flytta hit för alltid haha. Vi får se hur det blir med det när jag gått ut gymnasiet, men allt det där känns så långt bort just nu. Vill aldrig åka härifrån, bara tanken på att jag om åtta månader måste lämna detta ställe och dessa människor är jobbig redan nu, så ska försöka ta vara på all tid jag har och göra det här året till det bästa året i mitt liv!
Publicerat den / Ett år i USAHigh School;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!