låt oss reda ut detta en gång för alla

Som ni som läst min blogg ett tag kanske vet har jag haft miljontals frågor angående min placering och det har varit lite strul hit och dit. Familjen svarar inte, det visar sig vara en välkomstplacering, mina dokument verkar inte stämma osv osv osv. Men nu hörni, nu kan jag faktiskt luta mig tillbaka och sluta oroa mig, för har äntligen fått reda på hur läget är!

Efter lite snack med Lina under tisdagens möte slängde jag iväg ett mejl igår förmiddags om bad Explorius ta kontakt med ICES för att förhoppningsvis få svar på alla frågor, och idag mejlade Jonatan och sa att han hade fått svar från dem. Läget är alltså: jag har fått en väldigt erfaren lokal kontaktperson som vet hur svårt det brukar vara att hitta skolor i Kalifornien. Jag blev därför placerad i en välkomstfamilj för att hon skulle kunna ”paxa” en skolplats till mig på Clovis East High School. Jag kommer alltså garanterat att bo i Kalifornien och gå på CEHS, det är bara en fråga om hos vem jag kommer bo.
 
Det känns så himla bra att höra detta. Jag lär nog däremot bli en av dem som får familj i sommar men det känns faktiskt helt okej, för till skillnad mot de andra som inte har fått familj vet jag i alla fall vart jag ska! Så nu är det bara att vänta på ytterligare ett samtal från Explorius (om placeringen sker innan jag åker det vill säga) och sluta oroa sig. Äntligen!
Publicerat den / Livet i SverigeUSA-tagg;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!