Placering i Clovis, California

Som tidigare nämnt ska jag bo i Clovis, California, vilken är en stad i Fresno County med ca 100,000 invånare ungefär mitt emellan Los Angeles och San Francisco. Det är en dubbelplacering tillsammans med en kille från Spanien, men familjen är dock endast en välkomstfamilj och det är alltså inte den familjen jag kommer spendera hela mitt år hos. Det är möjligt att jag aldrig kommer att bo hos dem över huvudtaget. 

I alla fall, familjen har fem barn som är födda mellan -96 och -07. De har inte skrivit några intressen så jag vet inte alls vad de gillar att göra, förutom att de gillar musik och spelar instrument. Mamman i familjen är hemmafru/student teacher på Buchanan High School och pappan är en portfolio manager. De har inga djur vilket är lite synd för hade hoppats på det. Jag mejlade dem i förmiddags så är lite nervös inför deras svar, men förhoppningsvis är det inga problem! 

Skolan jag kommer att gå på heter Clovis East High School och har ca 2500 elever, alltså en aning fler än min nuvarande skola som har ca 1400. Skolans maskot är en timberwolf (en typ av varg) och skolans färger är jaktgrön, marinblått och silver. Skolan är relativt ny då den byggdes år 2000, och de erbjuder en hel mängd olika sporter, bl.a. volleyboll, vattenpolo, basket, golf, tennis och fotboll. Skolan börjar den 19 augusti, så alltså åker jag någonstans innan dess, och den slutar officiellt den 6 juni men antagligen är graduation något tidigare.
 
Här ser ni avståndet mellan välkomstfamiljens hus och skolan samt hur själva skolområdet ser ut, det verkar rätt så maffigt! Som ni ser är det en bra bit att åka mellan huset och skolan, men det ska nog lösa sig tillslut.

En kul liten grej bara: år 2008 tog Chris Colfer som spelar Kurt i Glee examen från Clovis East. Jag kommer alltså att gå på samma high school som en av mina absoluta favoritpersoner gjorde, det blir inte häftigare än så här!
Publicerat den / Ett år i USAHigh SchoolUSA-tagg;


Postat av: Isabelle

Åh vad coolt! Gleek jag också! Härligt med Californien, ingen vinter där inte, eller igen svensk i alla fall...

Svar: Glee är bäst ♥ Jaaa visst är det, ska bli såå skönt att slippa snö :D
nilssonscorner.blogg.se

2013-03-28 @ 19:05:30
http://agirlacrossthesea.blogg.se
Postat av: Emma

Hahha gud vad coolt med Chris Colfer!!!

Svar: Eller hur??!?!? :')
nilssonscorner.blogg.se

2013-03-28 @ 20:46:18
http://americaemma.blogg.se
Postat av: Emma M

JAG ÄLSKAR KURT HUMMEL/CHRIS COLFER!

Svar: JAG OCKSÅ! Så himla sjukt att jag ska gå i hans gamla skola åååhh hahaha :')
nilssonscorner.blogg.se

2013-03-28 @ 23:08:38
http://inengland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!