New York dag 1

Lokal tid: onsdag 14 augusti kl. 20.48


Utsikten från hotellet


Manhattaaaaaan!


Vi tog Staten Island Ferry för att se Frihetsgudinnan

Världens godaste småkakor!!!!
 
Hela soft landing campet!
 
Alla svenskar wiho!!
 
Avslutade sightseeingen på Little Italy innan det var dags för shopping
 
Vi har precis varit på "Adapting to America" möte och just nu sitter vi (jag, Louise, Lovisa och Alice) på hotellrummet och käkar Subwaymackor som vi köpte med oss från Broadway innan bussen gick hem. Smarrigt! Idag var vi på Downtown Manhattan och hade sightseeing, och vi fick se bl.a. World Trade Center, Wall Street, Staten Island, Brooklyn och Soho! Imorgon väntar ännu mer sightseeing, fast på Uptown Manhattan. Vi kommer bl.a. se Central Park, Rockefeller Center, Times Square och Greenwich Village.
 
Har faktiskt gjort en hel del shopping idag, jag som inte brukar vara ett sånt shoppingfreak haha. Kan visa vad jag köpte antingen imorgon eller när jag kommit fram till värdfamiljen! 
Publicerat den / Ett år i USAFotoSoft Landing Camp;


Postat av: Åse Nilsson

Ni ser ut att ha haft en kanondag! Kul att se alla bilderna! Kram

2013-08-15 @ 05:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!