McArthur, California

Det där ↑ är namnet på min nya by för det kommande året. Ska alltså bo i McArthur i norra Kalifornien några timmar från gränsen till Oregon hos en familj med hästintresse! Familjen består av en mamma, en pappa och tre döttrar som är 15, 14 respektive 10 år samt sju hundar, fyra hästar, tre katter, massa grisar och två vildsvin. SÅ HIMLA ROLIGT!! Mamman och döttrarna har förutom hästintresset även ett intresse för softball och mamman är coach för the softball little league. Pappan är mekaniker och det hela känns ganska så bra! Fick ingen mejladress men la till mamman på facebook tidigare så hoppas hon accepterar!
 
Staden har 338 invånare så det blir en väldigt stor förändring! Kommer bli en jobbig omställning med tanke på att det bor 30,000 människor i min håla, men det kommer nog bli bra så småningom. Skolan jag ska gå på heter Fall River Junior-Senior High School och den börjar den 21a augusti! Deras maskot är bulldogs och färgerna är royal blue och gold.
 
Det verkar inte finnas så där jättemycket underhållning i byn men närmaste stad heter Fall River Mills med runt 500 invånare och sen finns det även Redding som är mycket större med sina 92,000 invånare, och den ligger ungefär 1,5 timme bort!
 
Jag tror detta blir super, känns i alla fall bättre än den förra. Om 11 dagar åker jag på Soft Landing Camp och om 14 träffar jag familjen!
 
Publicerat den / Ett år i USAHigh SchoolLivet i SverigeSista månaden - SverigeUSA-tagg;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!