mcarthur inter-mountain fair 2013

Lokal tid: fredag 6 september kl. 15.51
 
Här är lite bilder från fair! Den pågick under fem dagar och det var rätt coolt! Var lite uttråkad ibland dock men det var kul ändå. De flesta bilderna är från de första dagarna, tog inte så mycket bilder eftersom det såg likadant ut varje dag, haha. Hade bilder från the truck pull från lördagen på min iPod men som sagt är den borta. Har åtminstone några bilder från the truck derby från i söndags, de finns längre ner!

Tvättdags för grisarna!
 
The pig barn!
 
Lyndi och hennes pig Linda på väg mot vägningen
 
Lite bilder på alla food stands och the barn där de visade oxarna
 
Sheep show
 
The carnival!
 
Här är Lisa - Dani - Baylie, de vann en pageant tidigare i somras och var 1st princess, queen respektive 2nd princess!
 
Åt mina första poptarts!
 
Host family + friends och vår trailer där vi stannade hela helgen
 
Dags för pig show!
 
Loni och Lyndi red sina hästar innan the rodeo i lördags. Min värdmamma Anna red på Nugget (Lyndis häst) också för att lugna ner honom lite.
 
The carnival area (sämst bild hahah)
 
Dippin' Dots! Var glass i kulform, så underbart gott!!!
 
Bull riding! Hade egentligen inga biljetter så vi drog utbytesstudentursäkten och fick komma in i typ 2 minuter haha
 
The parade! 
 
Lyndi spelade ett av the carnival games
 
Truck derby! Folk med specialgjorda bilar körde på varandra och de som klarade sig längst vann heatet. I slutet kom alla som hade bilar som fortfarande fungerade in igen för ett sista race
 
 Grisauktion!
 
Senare på kvällen efter auktionen var det dags för grisarna att lastas för att åka till sina nya ägare.
 
Hade som sagt fem hektiska men roliga dagar at the fair! Fair är i princip det största som händer häromkring haha. Träffade en hel del nya människor, åkte lite rides på the carnival och har bondat mer med värdfamiljen, allt känns så himla bra! Kunde inte ha hamnat på ett bättre ställe.
Publicerat den / Ett år i USAFoto;


Postat av: Gunilla Sjöberg

Åh vad härligt det ser ut och vilka söta grisar :). Men jag saknar dig här hemma. Vill prata snart :(. Puss och kram!

2013-09-07 @ 13:18:33
Postat av: Jessica Skantze

kollade precis igenom din "bucketlist" kategori, gillar du Jonas Brothers?! :o :D

Svar: haha japp :D
nilssonscorner.blogg.se

2013-09-08 @ 12:05:25
http://jessiesuniverse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!