last week

Lokal tid: måndag 14 oktober kl. 20.47
 
Måndag 7/10:
Hade skola som vanligt men när jag kom hem för att byta om för fotbollen väntade en blå låda på mig från mamma och pappa. Tack så himla himla mycket för att ni skickade allt som jag saknade, det uppskattas!!! ♥ Fick även mina iPodskal som jag beställde från Ebay.
 
 
Tisdag 8/10:
Hade en hemmamatch mot Mt. Shasta som gick sådär, är väl ungefär vad jag minns av denna dag hahaha.
 
Onsdag 9/10:
Åt garlic breadsticks från the pizza parlor till lunch (bästa<3333) och fick min Fall River Bulldogs hoodie at last, wihoo! I love it!
 
Torsdag 10/10:
Hade fotbollsmatch mot Modoc i Alturas efter skolan, första resan med bussen som vi delar med volleyballaget. Satt mest och lyssnade på musik på vägen dit men vägen hem var mycket roligare, vi var bara sju stycken kvar från fotbollen som åkte hem med bussen och vi hade det störtkul längst bak i bussen haha!
 
Fredag 11/10:
Åt The Frosty med Loni och Racheal till lunch efter skolan och sedan följde jag med och tittade på när mina vsystrar tränade softball. Min vmamma är coach och de har ett tournament nästa helg, men kan tyvärr inte vara med och spela då jag är för gammal... Men när säsongen börjar i vår ska jag gå på tryouts!
 
Lördag 12/10:
Vaknade upp med världens förkylning klockan sju på morgonen. Näsan var igentäppt och läpparna torra som papper. Var tvungen att ta en dusch för att få det att bli bättre. Hade bortamatch mot Etna så vi lämnade McArthur redan klockan nio på morgonen... Stannade i Yreka för att äta lunch och köpa snacks innan vi fortsatte till Etna. Tog ca 3-4 timmar totalt att åka dit och matchen gick helt okej trots förlust. Efter att ha plockat upp volleyballaget bar det av hemåt igen, efter ytterligare ett stopp i Yreka. Jag och Riina tog en trip in på Dollar Tree vilket är en dollar store där allt kostar $1 or less. Köpte godis för $6 lol. Kom hem runt sjutiden och då var jag så himla trött haha. HITTADE ANNAS PEPPARKAKOR INNE PÅ RILEY'S BTW, HAPPY MOMENT!
 
Söndag 13/10:
Vaknade upp med en ännu värre förkylning än på lördagen. Hade som tur var köpt nässpräy i Yreka så det var lätt fixat med medicin, näsdukar och mintte. Hade i alla fall ytterligare en softballträning där jag denna gången fick testa på att träffa bollarna med slagträet, är faktiskt rätt så bra för att aldrig ha spelat förut! Can't wait to try it!!! Vår efterbilvna katt åt förresten min engelskaläxa medans vi var borta så fick byta ut papperna idag during English hahahahhaha. På kvällen firade vi Grandma Gray som fyllde 77 tillsammans med Aunt Sarahs familj.
 
Det var en sammanfattning av veckan som gått. Ska försöka göra detta varje vecka om jag inte har tid att skriva flera inlägg så bloggen ändå stays updated, hehe. Nu måste jag tyvärr ta tag i engelskan som jag sköt upp för att skriva detta inlägg haha. See ya!
Publicerat den / Ett år i USAHigh School;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!