what i've been up to lately #2

Lokal tid: måndag 11/11 kl. 17.55
 
Torsdag 31/10:
Som sagt Halloween, men den spenderandes inte medtrick or treat utan jag och Loni drog istället till kyrkan för en Trunk or Treat. Kellie var också där och vi stannade i nån timme innan vi åkte hem, för att sedan åka vidare till Big Valley för deras Haunted House. Det var ganska trist men nåväl. Hade curfew klockan nio så vi var hemma rätt fort igen. Blev inte så mycket halloween av det hela då ingen riktigt klädde ut sig men jag hade kul ändå.
 
Fredag 1/11:
Skola och sen football game på kvällen. Efter the football hade vi en movie night i gympasalen där vi såg på Insidious, hatar den filmen ökdalkdjsa men det var i alla fall kul!
 
Lördag 2/11:
 
Vi hade en bonfire här hemma och bjöd in en massa människor. Vmamma gjorde massvis med mat och efteråt satt vi runt brasan på baksidan och drack varm choklad. 
 
Söndag 3/11:
Hade en lazy sunday och gjorde i princip ingenting. Under middagen kastade Loni potatismos på Travis och han hämnades genom att mosa det i hennes hår hahahahah höll på att dö det var så roligt!!!
 
Måndag 4/11:
Skola igen. Hände inte speciellt mycket.
 
Tisdag 5/11:
Senior Night för fotbollen och volleybollen. Presenterades mellan matcherna tillsammans med alla andra seniors och deras föräldrar, Kändes lite awkward men aja. Var tydligen med på the Honor Roll också, haha.
 
Onsdag 6/11:
Skola först, sen Youth Group i kyrkan innan vi åkte till skolan för ett FFA meeting. Youth Group var rätt okej, vi spelade biljard, och the FFA meeting var rätt trist då jag inte är med i FFA så jag fattar inte riktigt vad allt de pratar om innebär haha.
 
Torsdag 7/11:
1st period gick jag, Jenny och RIina till Mr. Zimmerman's class istället för till Mrs. Evans. Anledningen var att han ville att vi skulle svara på frågor osv om våra länder då de precis läst om Skandinavien. Det var mest freshmen där (inklusive min vsyster) och det kändes lite konstigt men det var kul, haha. Åt middag at the pizza parlor på kvällen och hyrde Grown Ups 2, så sjukt rolig film!!
 
Fredag 8/11:
Först skola, och sen följde jag med på tjejernas softball practiceför att börja träna softball! Det är så himla roligt även om det är rätt svårt. Tyckte ändå att jag lyckades rätt bra för att vara första gången jag tränade på riktigt. Jag och Loni skippade the football game på kvällen och tittade istället på film.
 
Lördag 9/11:
 
Tog en sovmorgon och åkte sedan till the Farm Supply för att köpa en vinterjacka. Eftersom min vpappa jobbar där fick jag 50% off så betalade bara $70 istället för $140, rätt bra pris ändå! Hoppas bara att jag får användning av jackan nu så jag inte köpte den i onödan haha! På kvällen åkte vi och bowlade i Burney för att fira Grace som fyllde 14.
 
Söndag 10/11:
Igår hade de andra en FFA Apple Pie Sale at the Fairgrounds, så jag tog en sovmorgon till kl 12 och tog sedan en dusch och chillade i sängen tills de kom hem igen. Varade inte länge dock eftersom Grandma Sherry var här hela helgen så hon ockuperade tv:n så alla gick in på sina rum (även jag) och tittade på tv. Rätt händelselös dag men såna behlver man ibland.
 
Måndag 11/11:
Idag tog jag en liten sovmorgon och sedan åkte vi ner till Burney för att lämna Sherry at Aunt Sarah's, sen stannade vi hos Tenaka och Paige och pratade lite innan vi åkte hemåt. Chillade i soffan med hela familjen ett tag innan Laci åkte iväg till basketträning i skolan och mina vföräldrar åkte till Napa. Har sen dess bara chillat framför tv:n och pratat med Loni. Ska klockan sju åka över till Brook och Riina för att äta glass eftersom Riina fyller 17 idag whooooop!!
Publicerat den / Ett år i USA;


Postat av: Gunilla Sjöberg

Det var härligt att chatta med dig igår :). Puss!

2013-11-12 @ 11:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!