let's convince ourselves it's all under control

Lokal tid: måndag 6 januari kl. 19.02
 
Några timmar efter senaste uppdateringen hände det en del som gjorde att gårdagen inte direkt slutade på topp om man säger så. Blev lite för mycket känslomässigt och jag orkade inte mer, men allt är bra nu och jag mår mycket bättre än igår. Har haft det så himla bra här att alla känslor som hintat åt något annat har blivit undangömda, vilket väl är en positiv sak men det leder också till att jag inte insett hur jag egentligen känner men som sagt, har haft det så otroligt bra här och har det fortfarande så tänker inte ödlsa mer tid på at tänka på saker som inte är väsentliga just nu.
 
I alla fall, första dagen i skolan idag efter jullovet var väl inte sådär jättekul men det var faktiskt bättre än förväntat. Vi ska börja läsa Hamlet i engelskan imorgon dock. Yay..... Fick i alla fall prata med alla igen vilket kändes skönt, har varit det jag saknat mest under lovet haha. Men har dock insett att jag inte alls vill ha matte så ska försöka byta den nästa termin till government istället, antagligen imorgon. Governmentklassen är en terminskurs så om två veckor flyttas den från 5th period till 4th period vilket betyder att den kommer vara samtidigt som min algebrakurs, så det passar utmärkt. Är väl inte så där jätteintresserad av just deras government men det är hell of a lot bättre än matte. Ett plus är att det är en seniorkurs (har än så länge endast engelska med seniors) och Mr. Romeo har den klassen också, så det ska nog inte vara några problem. Den kommer vara precis efter min US Historykurs så behöver inte ens byta klassrum haha.
 
Kläderna som jag beställde i slutet av december kom förresten äntligen idag! En hel del för att vara exakt. Är så nöjd för allt ser så mycket bättre ut i verkligheten wiii! Miniatyrbilder kommer nedanför. Har ingen planerat för kvällen så ska nog ta och kolla på några avsnitt av Chuck. Ni får ha det så bra!
 

 
Publicerat den / Ett år i USA;


Postat av: Gunilla Sjöberg

En cyberkram och ett älskar dig kommer här!

2014-01-07 @ 09:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!