i'm terribly awful at this pt. 3

Lokal tid: torsdag 2 januari 2014 kl. 18.18
 
Vecka 1 (30 december ~ 2 januari):
Måndag 30/12: Hade en lazy day hemma fram till kvällen då vi åkte till en damm för att åka skridskor. Var första gången på väldigt länge! Var lite ostadig i början men detkom naturligt efter ett tag, så det var inga problem. Hade ändå åkt skridskor fler gånger än värdfamiljen har så var inte så orolig, haha. Vi beställde pizza till middag och åt det nere vid dammen.
 
Tisdag 31/12: På nyårsafton åkte jag och Loni över till Brads hus (som btw ligger mitt ute i ingenstans haha) kl. 10.30 och stannade där hela dagen. Kom inte hem förrän runt ett-tiden på natten. Hur som helst, Brad visade oss runt deras land, vi red deras hästar, spelade kortspel och brädspel, åt lunch och hade snacks till middag. Brad, Dustin (hans brorsa) och Doug (hans pappa) spelade musik framåt kvällen och de sista timmarna väntade vi bara på att klockan skulle bli midnatt. Vi åkte sedan hem och hämtade Laci klockan två som var hos Jace på nyårsfest. Kunde sedan äntligen gå och lägga mig och somnade runt tretiden.
 
Onsdag 1/1: Igår gjorde jag i princip ingenting, försökte kolla på det nya avsnittet av BBC Sherlock men vårt wifi var fuckat så kunde bara se halva. På kvällen åkte vi skridskor igen, men den här gången var Jenny och Amy med också. Även Aunt Amber och hennes barn Laynie och Dakota var där och det var kul! När vi kom hem fortsatte jag att kolla på Sherlock och det var bland det bästa jag sett i hela mitt liv hahaha åh älskar Sherlock ♥
 
Torsdag 2/1: Idag gjorde jag ingenting. Absouto nada. Hade pannkakor till frukost men annars har jag mest lyssnat på musik och kollat på tv. Har inte direkt varit i "the mood" för att göra någonting... Så då fick det bli en lazy day. Försökte göra planer med Riina men hon ska med basketlaget på turnering i Etna imorgon så hon måste upp tidigt. Så nä, har inte haft lust att göra något. Har inte ens bytt om från pyjamas haha. Men ibland behöver man sådana dagar.
 
That's it! Känns inte helt okej att det tog typ tre veckor innan jag uppdaterade så ska nog försöka skapa en påmminelse två gånger i veckan om att jag ska blogga så bloggen inte dör ut helt. Hoppas ni har haft ett bra jullov även där hemma, jag har skola igen på måndag vilket suger men nåväl. Har förresten snart fem månader kvar innan jag är hemma i Sverige igen, as sad as it is. Vet inte riktigt om jag är glad eller ledsen, är nog lite av båda. Men ska inte tänka mer på det, det får bli när det närmar sig. Ha det gött allesammans!
Publicerat den / Ett år i USA;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!