i'm terribly awful at this pt. 2

Lokal tid: torsdag 2 januari 2014 kl. 18.15
 
Här kommer del två av vad jag gjort sedan jag sist bloggade. Måste verkligen försöka bättra på mig och uppdatera oftare...
 
Vecka 52 (23 - 29 december):
Måndag 23/12: Jag vaknade rätt sent, typ ett, men vi (jag, Loni och Laci) åkte i alla fall till Burney och jag köpte SUbway och en chokladmint milkshake och sen åkte vill till Aunt Sarah och hängde där ett tag. Vi pratade om en hel del och när klockan närmade sig tio åkte vi hem. Väl hemma kollade jag på Pitch Perfect igen, hade inte sett den på evigheter.
 
Tisdag 24/12: Åkte till restaurangen för frukost och sen fick Loni en ny subwoofer till hennes bil så musiken är mycket högre och dunkar haha. På kvällen var det en christmas dinner @ the ranch och vi öppnade presenter. Sen gick vi över till Grandma Mels där vi öppnade mer presenter (blev mycket presentöppnande haha) innan vi åkte hem igen. Kollade på Thor 2 på kvällen.
 
 
Onsdag 25/12: Christmas! Lyndi väckte oss klockan åtta för att öppna presenter, fick en del fina saker från värdfamiljen. Anna lagade risgrynsgröt till frukost och sen gick jag och la mig igen haha. Klockan fyra var det christmas dinner hos oss och alla släktingar på Annas sida kom över. Snapchattade en hel del med Rodrigo hela dagen och på kvällen kom Uncle Mike över med en uggla i handen som han hade fångat.
 
Torsdag 26/12: Uncle Mike fångade en hök som han visade oss, och jag och Loni åkte till the Farm Supply för att lämna en julklapp till Brad, passade även på att köpa lite saker. Sen åkte vi till Ray's så jag kunde inhandla saker för att kunna göra lussebullar!! Bakade dem på kvällen och de försvann på ca fyra dagar, haha. Nä men nästan, tog väl ca en vecka och sen var de borta. Kommer föroppningsvis göra en sats till om jag kan.
 
Kommer inte ihåg fredagen.
 
Lördag 28/12: Åkte till Burney igen för att hälsa på Aunt Sarah, Faith och Brooklyn. Vi köpte först middag innan vi åkte dit, och väl där kollade vi på en halv skräckfilm innan vi åkte till RiteAid för att köpa godis. Loni mådde inte så bra dock, så vi åkte hem kl. åtta. Har för mig att jag kollade på en film på kvällen, är i stort sett det enda jag gjort de senaste veckorna, haha.
 
Söndag 29/12: Vaknade runt elva-tolv och då hade Grandma Mel redan varit förbi med vår nya hundvalp. Han är en "deer chiahuahua" (vad det nu är i Sverige) och han är jätteful men ändå rätt söt. Gjorde inte speciellt mycket den dagen.
 
So there you have it! Detta var alltså förra veckan och vad jag gjort den här veckan kommer upp snart.
Publicerat den / Ett år i USA;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!