my classes

Lokal tid: söndag 8 september kl. 14.47
 
Tänkte att jag skulle skriva ett nytt inlägg om mina classes eftersom jag gått i skolan i nästan tre veckor och vet mer om dem nu än sist jag skrev ett inlägg om dem, så here we go:
 
1st period: Home Management / Mrs. Evans
Beskrivningen av den här kursen har väl inte ändrats jättemycket sen sist. Vi håller just nu på med att lära oss balansera sina inkomster och utgifter i form av checkar (amerikanare...) och kassaregister. Är väl inte direkt något jag kommer ha nytta av eftersom vi inte använder checkar, men nåväl. Det har gått bra hittils i alla fall haha. Vi kommer som sagt under första terminen också att lära oss laga mat och samarbeta med andra människor (bl.a. inför college), och nästa termin kommer vi att börja jobba med fabrics.
 
2nd period: English 12 / Mr. Howes
Engelskan är nästan precis som vår svenska hemma. Vi håller just nu på med grammatik (jag är helt lost, precis som i svenskan haha) samtidigt som vi jobbar med Beowulf, en episk dikt/historia. Det är segt men jag gillar människorna i min klass så det är ganska roligt ändå! Det är även här alla seniors gör sina senior papers för sina senior projects, så måste fortfarande hitta ett ämne + en bok om ämnet innan nästa måndag... 
 
3rd period: US History / Mr. Romeo
Hela kursen kommer uppenbart att handla om USA:s historia och allt vad det innebär. Kursen började segt men just nu är den helt okej. Mr. Romeo har PowerPoint genomgångar och ibland ger han oss även några vocab-ord som vi kommer ha ett test på senare. Det är oftast några termer eller begrepp som vi ska veta meningen av (t.ex. vad federalism, Jamestown, "the enlightenment"(upplysningen i USA) osv betyder). Jag gillar ju historia så än så länge är den här klassen rätt okej!
 
4th period: Algebra II / Mrs. Howes
Den här mattekursen är så himla mycket snabbare än vad jag är van vid. Vi går igenom allt så sjukt snabbt och vi får även läxor varje dag som vi går igenom dagen efter och det går bara för fort!!!!! Tyckte ibland att matten hemma gick fort men det är ingenting jämfört med detta, här får man inte jobba själv i två veckor utan allting görs samtidigt och ibland hänger man inte med och då får man skylla sig själv. Det är extra svårt ibland eftersom jag aldrig haft vissa saker som vi går igenom nu(!!!). Än så länge har det dock funkat ganska bra, hoppas bar adet fortsätter på det viset.
 
5th period: Desktop Publishing (Yearbook) / Mrs. Earnest
Den här klassen är bland de roligare då vi får jobba med digitalt designande och skapande, vilket jag även gör i skolan hemma i Sverige. I onsdags gjorde vi klart våra framsidor till the Homecoming program som rektorn och vice rektorn ska gå igenom och välja ut den de tycker bäst om. Vi jobbar dock i Publisher och alltså inte något Adobeprogram vilket är annorlunda, men det var inte så svårt att förstå hur man skulle göra så det går bra. Blev faktiskt ganska nöjd! Här under är en bild på hur min framsida tillslut blev haha (den är rätt ful men som sagt: publisher och inte adobe lol)
6th period: P.E / Mr. Hubauer
Den här lektionen är inte så annorlunda från vår idrott, bortsett från att den bara är en timme och att man knappt hinner påbörja nåt. Vi började inte på riktigt förrän i måndags efter fair, och hittils har vi fått välja att sparka/kasta olika bollar till varandra, spelat softball och volleyball. Tror även vi kommer att ha två cardio-days per vecka, men vi har inte börjat med det än så vet inte vad det innebär. Jag trivs i alla fall här bättre än i art, för i stort sett hela fotbollslaget är i den här klassen också!

Edit 10/9: bytte den här klassen till Study Lab idag så jag kan göra mina läxor i skolan istället för efter fotbollen & middagen, vilket oftast blir runt åttatiden. Är alldeles för trött plus att vi har matcher varje tisdag och torsdag och jag vill helt enkelt inte spendera mina kvällar begravd i alla böcker & binders. Det ska förhoppningsvis bli bra!
 
7th period: Leadership / Mr. Mayanscik
I den här klassen gör vi som sagt inte så mycket, vi har hand om att sätta upp dekorationer inför danser och olika event, beställa banners & ribbons, spela in the friday bulletin som visas varje fredag osv. Det är en rätt chill klass och jag gillar både den och människorna i den. Ser fram emot att se vad vi får göra framöver!
Publicerat den / Ett år i USAHigh School;


Postat av: Jessica Skantze

sv; ååhhhhhh inte varje dag man hittar nån annan som gillar dom :D

2013-09-09 @ 21:41:43
http://jessiesuniverse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!