don't wanna ever be without you

Lokal tid: tisdag 10 september kl. 22.15 
 
 
Hur balla är inte våra fotbollsuniformer??? Känns lite svenskt över det hela haha. Skolans färger är ju gold och blue så känner mig "som hemma" överallt, haha nä ba skoja. Men I like it anyways.
 
Matchen idag gick väl helt okej trots förlust haha. Vi hade dock inte räknat med vinst så vi var glada ändå. Huvudsaken var att alla gav allt de hade! Jag fick tyvärr problem med andningen efter 5 minuter (som alltid...) så var tvungen att kliva av för jag kippade efter luft och det kändes som att jag skulle svimma. Att det är så himla varmt här fortfarande hjälper inte direkt så var tvungen att kliva av några fler gånger under matchens gång men all in all är jag rätt nöjd med min insats! Försökte så gott jag kunde och Geri (coach) var ganska nöjd så det är huvudsaken! Har ytterligare en match på torsdag (har en match varje tisdag & torsdag fram till mitten av oktober) så blir ingen vila här inte, men förhoppningsvis kommer jag orka med att spela lite längre än 5 minuter så småningom!
 
Innan vi lämnade Mt. Shasta stannade vi till och åt middag på Round Table (pizzeria) där jag tog en pizzabuffé (hahahha hej tjock), var sååå gått efter allt kämpande idag! De hade även salladsbuffé så körde lite både och, trots att jag inte är så mycket för sallad. Sen väntade en 1,5 timmes bilresa hem, som var fylld med musik och sjungande haha. Min vfamilj är verkligen så himla bra, så glad att jag hamnade här ♥
 
Imorgon väntar i alla fall en 2h lång fotbollsträning igen, men har idag bytt ut min PE klass mot Study Lab så jag kan göra mina läxor i skolan istället för klockan åtta på kvällen. Behövde inte ens ta PE men tog det eftersom jag inte ville ha Art, så nu ska mitt schema nog vara detsamma ett bra tag framöver! Ska nog ta en dusch nu om inte Loni hinner före, och sen ska jag sova! Godnatt USA, god morgon Sverige!
Publicerat den / Ett år i USAHigh School;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!