what i've been up to lately

Lokal tid: tisdag 29 oktober kl. 19.25
 
Tog tretton dagar innan jag uppdaterade den här gången... Oh well. Är mer aktiv på Twitter, Facebook och Instagram dock så ni kan följa mig där för bättre uppdatering. Länkar finns i menyn. Har knappt tid för bloggen ochnär jag väl har tid så är jag antingen för trött eller spenderar den på annat håll. Men fotbollssäsongen är över nu så kommer förhoppningsvis att ha mer tid över än tidigare, vilket kanske ger bloggen mer liv. Återstår att se, hehe.
 
Hur som helst, det börjar sakta men säkert bli höst här borta. Det är dock fortfarande ganska varmt på dagarna så vore det inte för att alla löv har blivit gula, röda och orangea hade jag inte märkt av hösten. Kan liksom fortfarande spela fotboll i t-shirt och shorts utan att frysa. Fotbollen är dock över för den här säsongen (gonna miss our team ♥) så behöver inte göra det något mer, haha. Alla löven har blåst av träden i söndags, var nästan en hurricane och vinden var så stark att allt försvann över en natt... Värdfamiljen frågade om vi hade sånt hemma och jag sa nej haha.
 
Höstlovet har ju börjat hemma nu så hoppas ni alla har det bra! Själv har jag ungefär en månad kvar till Thanksgiving break, så får bli att hålla ut tills dess, men skolan är ju helt okej här ändå så det blir nog inga problem. I alla fall, eftersom det har gått ett tag sen senaste inlägget tänkte jag slänga in lite korta uppdateringar om vad jag gjort sen sist:
 
Fredag 18/10:
Hade filmkväll med två utav vsystrarna och fick cheese puffs från Safeway från min vmamma. De är som ostbågar och smakar nästan lika gott, så behöver inte be om ostbågar längre, haha.
 
Lördag 19/10:


Kelade med våra nya barn cats och besökte Burney Falls med Riina, Sara & Briley (en del av hennes vfamilj). På kvällen hyrde jag film med Loni och hade ännu en movie night.
 
Söndag 20/10:
Loni jobbade och Laci sov över hos Sarah, men yngsta vsystern hade vänner över så jag, mina vpäron och dem åkte till the goldfish pond mitt ute i ingenstans för att fånga guldfiskar. Var rätt annorlunda att se guldfiskar ute i naturen, haha! Det var i alla fall rätt intressant, hoppas kunna åka tillbaka nån gång
 
Tisdag 22/10:
Hade vår sista hemmamatch med fotbollen. Spelade tyvärr inte då jag på torsdagen hade blivit trampad på vilket resulterade i en svullen fotvrist. Så tog det lugnt och satsade på att spela torsdagens match istället. Svullnaden syns inte jättebra på bilden men det var rätt illa. Svullnaden är förresten fortfarande kvar och det gör fortfarande ont ibland... Oh well.
 
Onsdag 23/10:
Hade soccer pictures med världens bästa lag ♥ Efteråt hade vi "pizza practice" på The Ol' Merc där vi åt pizza och pratade. Efteråt åkte jag och Loni till the FFA Pumpkin Carving Meeting och där fick de oss utbytesstudenter att carve pumpkins, haha. Den var så ful att jag inte ens tog en bild lol
 
Torsdag 24/10:
Hade vår sista fotbollsmatch i Trinity. Lämnade skolan 11.15 för den långa resan, och matchen slutade oavgjort 2-2. Vårt bästa resultat under hela säsongen whoop! Fick dock en fotboll i ansiktet någon gång under matchen hahah, högra halvan av mitt ansikte kändes svullet. Efter matchen satt visom var kvar från fotbollslaget och snackade utanför idrottshallen medans vi väntadepå att volleybollen skulle bli över. Kommer verkligen sakna vårat lag ♥
 
Fredag 25/10:
 
Efter skolan hade tjejerna softball practice så jag följde med och tittade på, och sen följde jag md Loni till kiripraktorn för att fixa hennes höfter och axlar, och sen åkte vi hemför att göra oss i ordning inför att åka till Big Valley för att titta på deras football game. Baylee och Jordyn följde också med då de skulle sova över. Känner knappt någon i Big Valley men hade ändå a good time!
 
Lördag 26/10:
Klev upp klockan sju för att göra oss i ording för avfärd mot Redding. Tjejerna i laget som min vmamma coachar hade ett softball tournament lördag-söndag och deras första match var klockan halv tolv. Det såg så himla kul ut, önskar verkligen jag kunde spela men är för gammal då det är ett 16 and Under-lag. I alla fall, på kvällen åkte vi till Nash Farms som är ett haunted house och en corn maze! Hahahah hade the best time och blev rädd för typ ingenting hahah hatar haunted houses!! Men det var så himla kul ändå, förutom att bli jagad av motorsågar, that scared me so bad!!!!! I the corn maze gick jag med mina vpäron, vfaster, vsyster & Katie, och en gång blev jag så rädd att jag satte mig ner på marken hahahha. Min vpappa retade mig för det hela helgen, hahhaha love him. Det var i alla fall en superrolig kväll!
 
Söndag 27/10:
The softball tournament fortsatte. De förlorade dock sina matcher så vi åkte hem vid tvåtiden och väl hemma gjorde jag mina läxor och kollade på tv. Var helt exhausted efter lördagens bravader så var skönt med lite lazy time.
 
Tisdag 29/10:
Gjorde knappt något igår så skippar det. Idag efter skolan gjorde jag och Lyndi svenska pannkakor! Failadelite i början men fick tillslut till receptet och det blev rätt så bra trots att det är annorlunda. Sen dess har jag myst lite med the barn cats och gungat på baksidan med Lyndi. Ska bara ta det lugnt ikväll och ta en dusch om en stund.
 
Förhoppningsvis kommer uppdateringen att vara bättre än vad den varit!
Publicerat den / Ett år i USAHigh School;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!