kontokort - check!

Har nu prickat av ännu en grej från checklistan inför USA: fixat ett ICA-kort! Har sett att det är många som använder sig av det i staterna, så då kände jag mest "varför inte?" och ansökte i förra veckan, och igår hade det kommit så jag hämtade ut det på posten! Så ett litet tips till er andra blivande utbytesstudenter: skaffa ett ICA-kort! Kortet är kostnadsfritt för alla under 21 år och de tar inte ut några avgifter för uttag i utlandet, superbra!
 
Jag kommer däremot att använda mig av min normala bank för månatliga överföringar till detta konto när jag väl är där eftersom jag har öppnat ett sparkonto hos banken där jag tänkt samla alla pengar inför USA. På så sätt får jag nog lite större koll på mina utgifter och hur mycket pengar som finns kvar. Det känns också lite dumt att ha alla pengar på ett och samma ställe redan från början. Men mer ekonomiplanering blir det när det börjar bli dags!

Publicerat den / FotoFörberedelserLivet i SverigeTips & annat;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!