lite nyheter angående min placering

Har idag varit iväg med Mindy på kryssning över dagen till Mariehamn, har varit rätt najs. Fick lite qualitytime tillsammans innan jag åker vilket är roligt! 
 
Men till det inlägget skulle handla om: när jag var i gången på väg att kliva på båten hör jag hur min mobil ringer. När jag vänder upp flärpen ser jag att det är Explorius. Fick en klump i magen. Har väntat på ett samtal från dem sen i maj, och nu hade jag ingen aning om vad det gällde. Var det en ny familj eller var det något helt annat? Jag skulle precis få reda på det. 
 
Jag svarade med ett nervöst "Hannah" och fick som svar att det var Sofia som ringde. Hon undrade vad jag gjorde och jag sa att jag snart skulle gå på en kryssningsbåt. Sen talade hon om att min välkomstfamilj inte längre kunde ta emot några utbytesstudenter av okänd anledning men att ICES fortfarande letar permanent familj till mig i Clovis. Hon sa också att, om den blivande familjen bor för långt ifrån Clovis East, kanske jag kommer att behöva byta skola för att slippa åka så långt.
 
Först kände jag förvirring, som sen övergick till lättnad. Jag behöver inte längre känna oro över att jag inte har haft den allra minsta kontakt med min välkomstfamilj. Och om jag behöver byta skola: so be it. Hellre en bra familj än att begränsa mig till området kring skolan.
 
Så det är så det ligger till just nu. Jag står, 26 dagar ifrån avresa, utan familj. Känns väl lite sådär, men är å andra sidan glad ändå eftersom det kanske går bättre den här gången. Sofia sa att endast hälften av alla studenter har fått placering än så länge och att det oftast börjar rassla till i slutet. Så förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge!
Publicerat den / Livet i SverigeSista månaden - Sverige;


Postat av: Linnéa

Jag hade blivit ganska panikslagen om jag hade varit i samma situation.

Svar: Kanske det, men min situation är lite speciell och om du inte heller hade fått kontakt med din välkomstfamilj på fyra månader efter oändliga försök kanske du hade känt likadant. Jag hade antagligen inte känt så här om omständigheterna varit annorlunda :)
nilssonscorner.blogg.se

2013-07-20 @ 18:56:48
http://girlathome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!