byte av bankkort inför staterna

Ni som följt min blogg ett tag vet att jag redan har ett ICA-kort, men eftersom det var ett Maestrokort som kanske inte fungerar överallt i USA bestämde jag mig för att söka om ett nytt. Denna gången blev det ett MasterCard eftersom jag fyllt 18 och alltså fick ansöka om det, och idag fick jag hem det på posten!
 
Känns mycket bättre att ha ett MasterCard som jag vet fungerar för uttag och betalningar överallt, så nu ska jag bara säga upp det andra kortet så är i princip allt i bankväg fixat! Måste dock försöka fixa en fullmakt men ska prata med pappa om det, så vi får se vad som sker där. 
 
P.S. Ni som inte hunnit fylla 18 eller inte fyller det på ett tag tycker jag ändå ska köra på ett Maestro med ICA eftersom de inte tar några avgifter vid uttag i utlandet, oavsett om du har Maestro eller MasterCard. Sen om det inte går att betala med kort på vissa ställen kan man ju leva med: det går ju att ta ut kontanter så det är ju inte hela världen.
 
Nya kortet

Gamla kortet
Publicerat den / FotoFörberedelserLivet i SverigeTips & annat;


Postat av: louise

Jag har också sökt ica-kortet, men fick ett maeatro även fast jag är 18, vet du hur jag ska göra för att byta till ett master card? :)

2013-07-08 @ 21:22:31
http://louiseinamericablogg.se
Postat av: Fanny - USA 13/14

sv: Jaa exakt, älskar att flyga så det ska faktiskt bli rätt kul, om allt går enligt planerna då förstås... :)

Har du inte ens fått avresedatum än? Oj... Men du har väl värdfamilj, eller hur?

Svar: Näää inte än... Men jag är rätt säker på att jag vet när det blir, vill bara få det bekräftat :D Japp, har haft det sen februari :)
nilssonscorner.blogg.se

2013-07-09 @ 16:13:21
http://fannee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!