året tvåtusentolv

 Fortsätter på samma spår som förra året och kör på en årsresumé i bilder från 2012. Here we goooo!

Januari
Fick katalogen om individuellt val inför tvåan och fick ångest av alla valmöjligheter. Köpte nytt fodral till SL-kortet och köpte en ny underbar vårjacka. Busade med katten och fotade honom otaliga gånger.
 
Februari
Spelade bowling på friluftsdagen med Mindy och Victoria. Bestämde mig äntligen för vilka kurser jag skulle välja. Köpte batterigrepp till D90:n. Hade CSI: NY maraton.

Mars
Slängde ut pepparkakorna till rådjuren. Fick äntligen mina älskade McFly-skivor. Köpte One Day och Taylors Speak Now: World Tour Live på CD+DVD. Red ut med hästarna. Färgade håret brunt igen efter tre månader som rödhårig. Såg The Hunger Games på premiärdagen.

April
Såg Hot Chelle Rae live i Kulturhuset med Olivia. Åkte till London med mamma och faster. Såg världens bästa band live. Ja, McFly alltså. Gick på Camden Market. Matade duvor i Hyde Park. Åkte i London Eye.

Maj
Åt Twister på Arlanda. Hälsade på Terese i Piteå. Läste en av världens bästa böcker ute i solen. Bakade bullar men failade stort då jäsningen sket sig.

Juni
Var på RixFM Festival i Stockholm med bästa tjejerna. Såg bl.a. Agnes och Danny live. Hängde på Skeppsholmen vid vattnet och väntade på bussen i en busskur. Åkte till Grönan med Terese under hennes besök. Fyllde sjutton och firade med hemgjord jordgubbstårta. Hängde på Allsång på Skansen med tjejerna. Såg Agnes live igen.
 
Juli
Drog till Kolmården över dagen med tjejerna. Såg delfinshowen två gånger och åkte safaribanan x2. Hade oseriös photoshoot i Norrköping i väntan på tåget hem. Var på Allsången igen och såg bl.a. Loreen och Norlie & KKV. Hade filmkväll med Moa.
 
Augusti
Vann massvis med godis på Liseberg. Pappa köpte ny kamera, wihey. Träffade älgar på en älgpark i Småland. Var i Köpenhamn. Fortsatte inreda mitt rum hos pappa. Skolan började igen och vi åkte till stan med klassen.

September
Tog med kameran till skolan för första fotouppgiften. Köpte nytt USB-minne. Hade skolfoto som visade sig bli så dåligt att det är skrattretande. Intresset för ett utbytesår letade sig fram igen och beställde katalogen från Explorius. Firade mormor med tårta. Hängde på Subway på Stureplan med girlsen i väntan på teaterföreställning med skolan. Hade friluftsdag och gjorde upp en brasa. Var även på intervju hos Explorius.
 
Oktober
Blev accepterad hos Explorius!!! Åt Chillbox (frozen yoghurt) för första, andra, tredje gången... Hade med kameran till skolan igen. Fick hem mitt acceptbrev och svarskort. Fick mitt Pioneerpack från McFly efter 18 månader (</3). Fotade självporträtt till min ansökan. Köpte nya ljusslingor till mitt rum. Tog min sista hepatitspruta och vaccinerade mig mot hjärnhinneinflammation.
 
November
Bakade kakor med Terese som var på besök. Köpte vinterns första lussebulle. Åt Chillbox för typ åttonde gången. Hade med kameran till skolan igen för fotografering inför ansökan. Hade våffellunch med kusinen.
 
December
Fotades i stallet för min ansökan. Passade även på att fota för reportaget i medieproduktionen. Tog en promenad med mami och hade med kameran. Bakade pepparkakshus med lillebror. Fotade mig och kissen för min ansökan, gulleplutt<3. Bakade lussebullar med faster. Bakade sedan egna. Fotade alla julklappar.
 
Allt som allt har nog detta året varit ett av de bättre, trots alla upp- och nergångar. Det har nog inte varit det bästa, men det var inte långt ifrån. Vi får se vad 2013 har att bjuda på, kanske blir det det bästa året någonsin?
Publicerat den / Livet i Sverige;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!