Soft Landing Camp: schema

 
Innan jag åker till min värdfamilj ska jag ju vara i New York i tre dagar med andra utbytesstudenter på ett så kallat Soft Landing Camp. Schemat för de tre dagarna fick jag i mitt avresebrev för några veckor sen så tänkte dela med mig av vad vi kommer att göra under de dagarna!
 
Dag 1
Ankomst till JFK och hotellet
Information om vad som händer nästa dag
 
Dag 2
06:30 Frukost
08:00 Sightseeing tour på Manhattan på bl.a. Central Park, Rockefeller Center, Times Square, Little Italy, Chinatown och Greenwich Village.
13:00 Sightseeing över och tid för shopping eller andra saker
18:00 Bussen går tillbaka till hotellet
20:00 Informationsmöte
 
Dag 3
06:30 Frukost
08:00 Sightseeing tour på Manhattan bl.a. World Trade Center, Wall Street, Staten Island, Brooklyn och Soho
13:00 Sightssing över och tid för shopping eller annat
18:00 Bussen går tillbaka till hotellet
20:00 Avresemöte
 
Dag 4
Åka till värdfamiljen
 
Så den 13e klockan 20.55 lokal tid anländer vi i New York för att sedan ha två heldagar med guidening samt shopping, för att sen på morgonen den 16e åka vidare till våra värdfamiljer. Längtar så sjukt mycket!
Publicerat den / Livet i SverigeSista månaden - SverigeUSA-tagg;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!