first and second day of high school

Lokal tid: torsdag 22 augusti kl. 22.45
 
Första dagen i skolan igår var rätt spännande. Det är väldigt annorlunda men det känns ändå väldigt bra! Har dock bara fem minuter mellan varje klass så det blir lite stressigt om man måste till skåpet emellan. Men som tur är skolan rätt liten så det tar inte så lång tid!
 
Så, klasserna jag hade igår var alltså:
Home Ec - Mrs. Evans
Den här klassen är typ som vår hemkunskap. Vi kommer under första terminen lära oss laga mat, lägga upp och hålla en budget, lära oss samarbeta med andra inför college när det är dags för rumskamrater (eller bara rumskamrater för oss som inte ska till college haha). Under andra terminen kommer vi att jobba med fabrics och sånt, så antar att det blir lite som syslöjd.
 
English 12 - Mr. Howes
Den här klassen är för seniors och vi började gårdagens lektion med att få våra FETA böcker samt genom att gå igenom kursplanen. Vi pratade om senior paper och senior project, något som Mr. Howes tyckte att jag skulle göra, han föreslog något om Sverige t.ex. Vet dock inte riktigt vad det skulle vara... haha.
 
US History - Mr. Romeo
Historia är något jag gillar men den här klassen känns lite seg, mest pga de andra som tar den (de är så tysta...). Vi fick i alla fall en till fet bok och sen skulle vi jobba i grupp och läsa en gammal artikel och sen hitta något från USA:s typ lagbok(???) om något passade in på det vi läst. Det var väldigt konstigt, men aja.
 
En sak som jag stör mig på i den här klassen är att det inte är tillåtet att använda blyertspenna, bara bläck. Om man använder blyerts får man tillbaka sitt arbete utan betyg..... Eh ok.
 
Det var dom tre klasserna jag hade igår. Vi hade ju som sagt halvdag så vi hade bara tre av lektionerna och slutade två timmar tidigare, och så är det varje fredag! Schemat växlar varannan vecka, så varannan fredag har vi dessa tre klasser och varannan har vi de sista fyra. Vi hade halvdag även idag (samma sak imorrn) men istället för de tre första hade vi de fyra sista klasserna (vilket betydde att jag visst hade matte haha...). Imorgon har vi gårdagens schema igen.
 
Idag har jag i alla fall haft:
Algebra II - Mrs. Howes
Ja som sagt... Matte. Den här klassen har jag tillsammans med både Jenny och Riina (från Finland), och vi fick ännu en fet bok idag. Sen gjorde vi en övning som jag och Jenny knappt fattade och nu har vi den att göra klart som läxa så yay liksom :) Vet inte alls hur det kommer gå i den här klassen men jag hoppas jag vänjer mig!
 
Yearbook - Mrs. Earnest
I den här klassen kommer vi att jobba med layouten av årsboken, vilket jag verkligen ser fram emot! Vi är inte jättemånga elever i den här klassen men jag hoppas det ska gå ändå! Vi kommer förutom årsboken att jobba med några andra små projekt under året, det ska bli kul!
 
Art - Mrs. Johnson
Den här klassen var så fruktansvärt tråkig. Vi fick sätta oss vid olika bord i grupper och analysera en målning. Jag jobbade med en kille och ingen av oss var riktigt seriösa hahah. Han var rätt jobbig för han sa "dang it!" innan typ allt han sa... Jag bytte den här klassen till idrott när skolan var slut för kommer aldrig palla ett helt år med sånt där haha. Dessutom vet jag några som har P.E den lektionen så det ska nog bli bra.
 
Leadership - Mr. Mayancsik
Den här klassen är verkligen helt annorlunda. Vi har praktiskt taget inga lektioner utan vårat jobb är i princip att hjälpa till att förbereda inför skolans event osv, plus att t.ex. göra the weekly bulletin. Idag hände vi upp lite skynken på basketplanen inför Back to School-dansen som är imorgon kväll. Riina är också i den här klassen och än så länge verkar den rätt rolig, så det blir spännande!
 
Jag gillar verkligen mitt schema nu när jag bytt till idrott och jag hoppas att det här året fortsätter precis som det gör nu, för jag är så himla lycklig här!
Publicerat den / Ett år i USAHigh School;


Postat av: Gunilla Sjöberg

Ha ha ha! Kul :). Och skönt och se att du har en laid back stil. Låter ju som ett rätt skönt och soft schema. Och nu måste jag även hälsa till Frida som jag vet följer din blogg :). Hej hej!

2013-08-23 @ 09:32:01
Postat av: Emma

Vad spännande det låter att gå High school i USA! :) Lycka till :)

2013-08-25 @ 10:45:25
http://emsanlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!