flygresan till redding

Lokal tid: måndag 19 augusti kl. 19.05
 
Nu kommer alla inlägg jag inte har haft tid att skriva!
Jag lämnade som sagt hotellet i New York klockan 11 på fredagsmorgonen för att åka till JFK. Allt gick superbra och när jag checkat in, betalat för mitt bagage och kommit igenom säkerhetskontrollen var det några timmar kvar innan mitt flyg skulle gå, så jag köpte lite godis, vatten och mat på ShakeShack undertiden och gick och satte mig vid gaten. Köpte också en baugette att ha på planet eftersom vi inte skulle få någon mat.
 
Jag kom på planet runt halv två och jag hade fönsterplats, så när vi väl lyft hade jag världens bästa utsikt. Det var knappt några moln så såg marken nästan hela tiden! Utsikten över Klippiga Bergen när vi kom till Utah/Nevada var så magisk!!!
 
Jag landade i San Francisco omkring femtiden lokal tid, och sen var det bara att röra sig mot terminal 3 där mitt plan mot Redding skulle lyfta. När jag kom dit mötte jag upp Jenny och en tjej från Finland som även dem åkte från terminalen (Jenny var på samma plan som jag). När jag hade varit där i typ en halvtimme får vi reda på att de skjutit upp avgången av vårt plan till halv nio istället för kvart över sju... Så det blev ännu mer väntan.
 
Men tillslut fick vi komma på flyget (det var mini!!!! typ tre säten på varje rad haha) och jag var så trött att jag sov hela flygresan (den tog typ 1 timme). När jag vaknade och insåg att vi var framme började nervositeten komma fram och eftersom flygplatsen var så liten fick vi kliva av på marken, så man såg direkt alla som stod och väntade. Och ja, det inkluderade min värdfamilj och jag var så nervös!!!!!!!! Höll på att dö. Men det var allt i onödan för de var jättesnälla och de hade till och med tagit med sig pizza ifall jag var hungrig! Jag fick också ett armband med infinity-tecknet, jättefint!
 
Bilresan hem från flygplatsen på 1,5 timme trodde jag skulle vara jättestel och awkward, men vi pratade hela tiden och de verkade helt underbara! Känns verkligen som att jag har hamnat på rätt ställe!
 
Det kommer fler inlägg strax, just wait...
Publicerat den / Ett år i USA;


Postat av: Åse

Har du gett dem dina presenter? Vad tyckde de om dem? Kram!

2013-08-20 @ 16:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!