flygresan till new york

Lokal tid: torsdag 14 augusti kl. 19.06

Vaknade sju igår imorse, tog en dusch och gosade jättemycket med katten, fyyy vad jag saknar min älskling. Åt sen frukost och kollade igenom att alla papper fanns med och dubbelkollade packningen. Vid halv tio bar det av till Arlanda och tjugo minuter senare var vi framme.

 

Vi parkerade i garaget och gick upp till terminal två. Jag checkade in bagaget och fick mina boardingkort och information om att mitt bagage åker hela vägen till New York. Hon i disken frågade om jag skulle studera på high school och verkade lite avis, haha.

 

Sen var det bara den jobbiga biten kvar: säga hej då till familjen. Usch, var bland det jobbigaste jag gjort. Kunde inte hålla tårarna borta. Det tog sin lilla stund och sen var det dags för säkerhetskontrollen. Familjen stod kvar och vinkade när jag gick in genom dörrarna till alla gater, kändes så fel.

 

Väl där inne köpte jag en flaska vatten och en varm choklad på Starbucks, och sen mötte jag Louise när hon kommit igenom. Uppe vid gaten mötte vi två tjejer, Alice och Siri, som vi pratade med ända tills vi kom på planet. Alice ska vidare till Utah och Siri till Montana!

 

På flygresan till London satt jag bredvid Louise, vilket var skönt för då fanns det i alla fall någon att prata med, haha. Flygresan tog ca 3 timmar och när vi landat var det bar att fortsätta igenom alla kontroller osv till våran flight mot New York.

 

När vi kommit in till själva terminalen på Heathrow mötte vi först upp Lovisa och sen gick vi och åt lunch. Efteråt kom Alice och sen hängde vi fram tills vår flight var redo för boarding. Vi satt väldigt utspritt på flyget så det var en ganska dryg flygresa. Men som tur var fanns det skärmar så jag kunde se på film, bl.a. slutet på Safe Haven och en liten del av Iron Man 3. Såg också ett avsnitt av Glee.

 

Flighten tog runt åtta timmar så den var alltså ganska lång (och extremt dryg). Kändes som att tiden gick i slowmotion, men vi samlade ihop hos nere hos Louise ibland så vi fick i alla fall prata lite.

 

Efter planet fick vi gå igenom immigration och sen väntade vi ett tag på en shuttle bus till hotellet, där jag nu är och snart ska sova. Bor med Louise och en tjej som heter Amanda, bara svenskar wiho.

Publicerat den / Ett år i USASoft Landing Camp;


Postat av: Gunilla Sjöberg

Kan meddela att det inte var lättare för oss... och nu fick du se en liten del av mitt liv med dryyyyga flygresor :). Såååå härligt ni verkar ha det!! Avis!! Njut nu innan ni alla skiljs åt och sen börjar nästa äventyr. Så bra så!! Och ha en härlig andra dag. Hoppas ni får fika i Central Park. Superhärligt. Puss!!!

2013-08-15 @ 07:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!