beware of mucho texto

Hejsan! Idag har varit en fullsmäckad dag, på ett bra sätt! Klev upp klockan halv åtta imorse för att sedan vid åtta bli hämtad, tillsammans med mamma, av morbror och hans kompis då de skulle cykla från Västerås till Uppsala i Barncancerfondens cykelrunda "Ride of Hope". Anledningen till att jag och mamma följde med var så att vi kunde köra bilen till Uppsala och hämta upp dem när de kommit fram.

Så det var vad jag gjorde fram till fyratiden. Jag och mamma tog en liten roadtrip mellan städerna och när vi kom tillbaka hem bar det nästan direkt av hem till en av mammas väninnor som hade födelsedagsbuffé, där jag och brorsan stannade till niotiden. Nu är vi hemma igen och ikväll tänker jag bara ta det lugnt för är så jävla trött. Får nog bli att kolla på de två sista avsnitten av Castle säsong 5 så får jag det ur vägen också. Imorgon har jag inget planerat så vi får se vad som händer.

Har för övrigt gjort en del andra "resor" nu i veckan. I tisdags åkte jag, mamma och lillebror till Norrtälje för lite shopping och för att se staden. I onsdags var jag och mamma inne i stan och sedan på kvällen mötte vi upp faster för att äta middag, och igår var jag och mamma i Täby Centrum för att fixa det allra sista (vilket inte alls var speciellt mycket). Vi har försökt klämma in så mycket som möjligt nu sista veckan och det har varit väldigt trevligt! Kommer sakna detta... Vet förresten inte alls vad jag ska känna nu när det bara är tre dagar kvar. Känns så overkligt att säga "jag åker på tisdag". Liksom VA????? Nyss var det ju 200 dagar kvar!?

Har också packat det allra sista och blivit typ färdig med nämnd packning (hade 1,5 kilos marginal första vägningen wiHOOO). Väskan landade tillslut på 21,05 kg efter lite omstuvning och rensning bland byxor och annat tjafs. Har även 9kg kvar att packa i kabinväskan ifall det nu skulle bli så att jag handlar för mer än 2kg i New York haha! Tror dock att det är lugnt. Kom dock på nu ikväll att jag kanske ska packa ner halsduk och vantar... fast jag tror nog att mamma eller pappa får skicka det när hösten väl börjar komma. Vet ju inte ens hur kallt det blir där i början så det blir kanske bäst. Antingen det eller så får jag rensa ännu mer bland kläderna.
 
Nu ska jag se till att föra över pengarna från mitt sparkonto till både ICA-kortet och mitt VISA innan det blir för sent. Eftersom jag har två olika banker sker inte överföringen mellan dem förrän nästa bankdag (alltså måndag), så gör jag det nu vet jag att de finns på ICA-kortet tills på tisdag!
 
Inlägget blev mycket längre än planerat och även bildlöst, ber om ursäkt för det haha. Men creds till dig om du läste hela texten!
Publicerat den / Livet i SverigeSista månaden - SverigeUSA-tagg;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!