no matter where i'm at, no matter where i go, i'll be singing for you on the radio


Hejsan folket!!!
Idag var en speciell dag, hade nämligen Tibble/Åva-kampen efter lunch, återkommer till vad det betyder alldeles strax (eller så fattar ni kanske tack vare bilden här ovanför). Håller just nu på med att baka pepparkakshus, som inte är ett "hus"hus utan det är ett höghus, wiiiee. Det kommer nog bli ganska awesome.

Så... vad är då denna Tibble/Åva-kamp som är så stor i trakterna kring Täby Centrum? Jo, ni förstår... Det är typ THE händelse of the år. Som man hör på namnet är det en kamp mellan Tibble och Åva - två av alla gymnasium i Täby kommun. Hela grejen går ut på att de två skolorna möts i olika sporter och sedan finns det en segrare. Sporterna brukar oftast vara desamma och i år var det volleyboll, basket, innebandy, handboll och fotboll. Jag spelade inte själv men det är ju alltid kul att se när skolans lag är överlägsna och hjälper oss att ta hem pokalen, hehehhehe. Go Tibble!

Om man tänker efter så skulle man kunna jämföra denna dag med high school-spiriten i USA för det är ungefär samma känslor som kryper fram. Det där hatet mot det andra laget som man egentligen inte har någon anledning att hata. Lyckoruset när matchen avgörs och ens egna lag står som segrare. Samhörigheten alla får genom att heja på sitt lag tillsammans. Ååhhh alltså ni anar inte hur mycket det fick mig att tänka på USA och att jag nästa år kommer att uppleva det här om och om igen, i flera olika sporter under årets gång. Om det är grymt här hemma vill jag inte ens tänka på hur mycket grymmare det kommer vara där borta, blandat med high school-livet och alla nya vänner och intryck. Jag vill bara åka nuuuuuuu!

Nu fick ni en liten mer detaljerad inblick i mina tankar kring USA, känner att det har varit lite ont om dem den senaste tiden. Ska försöka få in lite såna inlägg här och där när jag känner att det är något som jag verkligen längtar efter, men vi får se när och hur det blir. Nu tänkte jag i alla fall ta och fortsätta med pepparkakshuset, hoppas er tisdag har varit lika grym som min!
Publicerat den / Livet i SverigeUSA-tagg;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!