i'm looking up for my star girl

Lokal tid: måndag 6 januari kl. 19.23
 
Vet inte hu många det är som egentligen läser bloggen men tänkte att jag, för att förbättra uppdateringen, kanske skulle ge er chansen att komma med förslag på inlägg, önskningar, frågor osv om det är något speciellt ni vill veta. Vet att jag har varit urusel på att uppdatera om småsaker så om det är något ni undrar över är det bara att kommentera eller ställa en fråga på bloggsvar eller liknande. Detta gäller givetvis inte bara nu, ni kan ställa frågor och annat när ni vill. Då var det sagt, nu tillbaka till Chuck!
Publicerat den / Ett år i USA;


Postat av: Anonym

beskriv vad tt hall pass är snälla!

2014-01-22 @ 21:17:21
Postat av: Cecilia

Här kommer det frågor:

1.Hur är engelskan när man har varit i USA i en månad?
2.Lär man sig mycket eller lite?
3.Vad utvecklas mest talspråket eller skriftspråket?
4.Några tips på hur man kan förbättra sin innan man åker dit till USA?


5. Ska träffa min pojkvän som bor i NJ i sommar. Jag undrar vad man kan köpa till en kille som present? Har några idéer men tips är alltid bra! Svensk godis ska jag banne mig köpa!!!

6. Är hörselskadad så då undrar jag om text på tv finns tillgänglig ? För att jag vill kunna hänga med vad de säger då på tv.

7. Är det lätt att komma in i engelskan i USA? Eller tar det tid med alla dessa slang utryck?

8. Hur är amerikanarna mot turister?
9. Är det mer kämpigt att vara turist som hörselskadad än hörande?

2014-02-19 @ 17:22:25
Postat av: Cecilia

Skulle vilja veta mera om skillnader mellan Sverige och USA? Hur är din familj? För och nackdelar ?

2014-03-07 @ 23:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!