frågor & svar #2

Tove:
Behöver du gå om ett år i skolan när du kommer tillbaka till Sverige? :)
Hej Tove! Har svarat på ditt mejl nu (förlåt att det tog sån tid) men tänkte ändå att jag skulle ta upp det här i bloggen ifall det är fler som undrar samma sak.
 
Eftersom jag åker till USA efter tvåan betyder det att jag kommer missa mitt sista år, och ja, jag kommer att behöva "gå om" när jag kommer hem eftersom jag inte får ta studenten på mina amerikanska betyg. Det kanske går, men jag har inte orkat fråga. Känner dessutom inte att det gör någonting att behöva gå ett år extra, det är bara skönt för det betyder att jag får ytterligare ett år på mig att bestämma mig för vad jag vill göra efter gymnasiet.
 
Ångrar definitivt inte att jag valde att göra detta. Kommer utvecklas så oerhört mycket och jag kommer att få erfarenheter som de flesta aldrig har kommit i närheten av vid 19 års ålder (är 19 när jag kommer hem). Att behöva spendera ett extra år i skolan och missa studenten med gamla klassen kan kännas tufft och jobbigt, men om det här är någonging man verkligen vill så kommer inget av det där spela någon roll.
 
Det här riktar sig till alla, både ni som redan ska åka och ni som inte ännu har bestämt er. Jag vet själv hur jobbig tanken på att behöva "gå om" och missa studenten med min underbara klass var, det var nästan tillräckligt för att få mig att stanna hemma, men, nu när jag fått placering och lärt känna en massa andra utbytesstudenter är jag så himla glad att jag valde att göra detta och att jag bestämde mig för att det inte skulle få stoppa mig. Klarar man ett år som utbytesstudent, klarar man vad som helst.
Publicerat den / Frågor & svarLivet i Sverige;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!