vad som finns i min USA-låda

Fick som sagt en fråga om jag kunde visa vad jag har i min USA-låda, så here it goes!
 
1. Liten låda med alla dollar | 2. Adaptrar | 3. Hårturban (bästa hårhandduken ever!!) Nej men seriöst de är så enkla och bra, måste ha med mig en haha | 4. Presenter till värdfamiljen | 5. Datorsladd med amerikansk kontakt | 6. Bagage-tag | 7. Miniguide för New York | 8. Vaccinationshäfte
 
Utöver dessa saker har jag också mitt (nya!) ICA-kort som jag ska ha för uttag i USA + säkerhetsdosa, samt en plastmapp för viktiga papper som jag ska ha i handbagaget vid avresa (bl.a. senaste betygen, ICES-handbok, visumpapper, pass osv) samt alla papper som jag fått från Explorius sen jag anmälde mig i september. De papperna ska i och för sig inte med till USA men det känns bra att samla alla papper på samma ställe, oavsett om de ska med eller ej. Om det dök upp frågor eller om ni undrar något: kommentera bara så ska jag försöka svra!
Publicerat den / FotoFörberedelserLivet i SverigeTips & annat;


Postat av: Lovisa

Vad är det för gult vaccinationskort alla snackar om?? Har inget sånt!:O

Svar: Det är typ ett sorts "intyg" eller vad man ska säga... Den listar alla vaccinationer du har fått sen en viss dag. Jag fick det i början på 2009 när jag tog min första hepatitspruta och den har jag använt sen dess när det gäller vaccinationer! Fick du ingen sån när du vaccinerade dig inför ansökan? :O
nilssonscorner.blogg.se

2013-07-09 @ 23:11:47
http://lovisausa.blogg.se
Postat av: Lovisa

Jättebra grejer btw, haha! Känner att jag har en hel del kvar att fixa...

2013-07-09 @ 23:13:28
http://lovisausa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!