11 timmar kvar


Imorgon är det dags. Uppstigning redan klockan kvart i sex för att sedan ta tåget som går 07.03 mot stan och sen ta 4:an bort mot Radiohuset. Därtifrån går jag ner till ambassaden och enligt mina beräkningar kommer jag att vara där strax efter åtta. Klockan nio har jag en bokad tid men från vad jag har hört brukar man kunna komma in tidigare än den bokade tiden. Vi får helt enkelt se. Förhoppningsvis är det inte så mycket folk, eller så är det raka motsatsen. Det är ju trots allt en fredagsmorgon.
 
Hur som helst, lägger upp en sista checklista ifall någon är nyfiken på vad man ska ha med sig:
  • Pass (måste gälla minst 6 månader efter hemkomst) ✔
  • Visumunderlag ✔
  • SEVIS-kvitto + utskrift ✔
  • Kvitto för ambassadbesöket ✔
  • Personbevis på engelska ✔
  • Kuvert med fraktsedel ✔
  • Confirmation page (DS-160) ✔
  • Intyg om att jag täcker alla kostnader under året ✔
  • Visumfoto (om det behövs) ✔
Fysiskt sätt är jag redo, frågan är bara om jag är det psykiskt sätt, haha. Men jag tror det, det är nog egentligen ingenting att stressa upp sig över, det kommer säkert gå bra. Berättar allt imorgon när jag är hemma igen!
Publicerat den / FörberedelserLivet i SverigeUSA-tagg;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!