you need to get closer to know what you have

Lokal tid: söndag 15 december kl. 21.50
 
Sitter just nu och tittar på säsong ett av Solsidan en slapp söndag som denna. Har velat se säsong fyra men såg i princip endast ett avsnitt av säsong tre så kändes bäst att starta om från början för att hänga med bättre. Mitt bästa sätt att bota uttråkning är att kolla på tv-serier, finns helt ärligt inget bättre wihu.
 
I alla fall, den här veckan har varit en berg-och-dalbana to say the least. Hade ingen skola i måndags på grund av kylan (-27 grader på natten) då några rör brast och bussarna inte kunde starta. Spenderade förmiddagen på restaurangen där Anna jobbar och när vi kom hem beslutade jag ig för att ta ent tupplur eftersom jag var så trött. Senare kollade jag på Superhjältarna och Sherlock för att fördriva tiden. I tisdags började vi inte förrän kl 10 ifall samma sak skulle ske igen, vilket var underbart. Saknar gymnasiet hemma och det fria schemat vi har jämfört med här. Ser faktiskt lite fram emot att inte början förrän senare när jag kommer hem igen, hehe. På kvällen firade vi Grandma Mel som fyllde år. Sen hände det en jävligt sorlig sak i onsdags, en av andraårselevernas pappa (även styvfar till mina vsystrars vänner) dog i en bilolycka kl. 4 på morgonen och nästan hela skolan brast ut i tårar när de announced it efter lunch... Såna saker får en att inse att livet är skört och att det kan hända vem som helst, även de som förtjänar det minst. På kvällen drog jag och Loni till youth group i kyrkan.
 
Torsdag hände inte speciellt mycket och fredag var en seg dag. Jag och Loni var ensamma hemma fredag-lördag då de andra följde med Laci till hennes turnering i Etna. Vi kollade på film på fredagen och jag hämtade ut ett paket på posten från min faster med massa svenska godsaker :D Igår jobbade Loni, men jag hjälpte Aunt Amber, Randy och Heidi med att dekorera en float inför the light parade som var på kvällen. Vi hade först frukost på restauragen och sen dekorerade vi från halv ett till ca 16.30. Det var kul och resultatet blev superbra, vi vann tom förstapris vilket var $100 cash whoop!
 
 
Har haft en rätt bra helg. Har idag bara degat på soffan och kollat på Sherlock (och nu Solsidan). Har bara fem dagar kvar i skolan innan ett två veckors jullov, så himla najs!! Hoppas ni får en bra sista vecka där hemma också, ciao!
Publicerat den / Ett år i USA;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!