New York dag 2

Lokal tid: torsdag 15 augusti kl. 21.17

Tydligen ett äkta svenskt hus som är placerat i Central Park
 
Utsikten från Shakespeare Garden
 
Central Park
 
Vi gick längs 5th Avenue
 
Köpte cupcakes på Chelsea Food Market!
 
Vår guide Dennis! Han är en sån himla bra guide, kan typ ALLT om hela New York!
 
Smalaste huset i New York!
 
Känner ni igen huset? Det är från Vänner såklart!
 
Grand Central Station
 
Vi åkte upp på Top of the Rock, så jävla awesome!!!!
 
Frozen Yoghurt på nån gata på Manhattan! Igår hittade vi ett skitdåligt ställe, de hade inte ens self service...
 
Times Square!
 
Vi handlade på Dunkin Donuts (dom var jätteäckliga??? hahah ew)
 
Donutsen... SKITÄCKLIGA!!! hahahhaha
 
Idag har vi varit runt på Uptown Manhattan. Har bl.a. varit i Central Park, gått längs 5th Avenue, sett Empire State Building, varit i Greenwich Village och lite till. Har varit en bra dag men nu är jag så otroligt trött att jag vet inte vad. Har precis varit på ett "flight meeting" där vi gått igenom morgondagens "schema", aka när alla ska vara i lobbyn för att ta shuttlen till JFK. Vissa ska vara där nere redan kl. 3.45 men jag ska inte vara där förrän 10.45... Kommer åka helt själv då jag är den enda som flyger efter 10.30, känns väl sådär lagom kul hahah. Men Alexandra kommer ju som sagt till hotellet ikväll så kanske kan äta frukost med henne och de andra imorgon så jag slipper sitta och äta frukost själv.

Nu tänkte vi snart gå att sova eftersom de andra ska upp typ 4 imorgon (kul...) så vi hörs imorgon någongång! Ciao!
Publicerat den / Ett år i USAFotoSoft Landing Camp;


Postat av: Åse Nilsson

Kul att se alla bilderna och se att ni har det toppen! Inte ett dugg avis 😉 Ha en bra dag!! 😘

2013-08-16 @ 05:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!