för lite tid

Lokal tid: tisdag 27 augusti kl. 22.47
 
Jag vet att jag är supersämst på att uppdatera bloggen just nu, men jag har helt enkelt inte riktigt tid. Jag är upptagen HELA tiden. Går upp halv sju varje morgon, har skola mellan fem över åtta och kvart över tre, kommer hem halv fyra, har nu soccer practice mellan halv fem och halv sju, kommer hem och äter, gör läxorna eller hjälper till att ta hand om djuren (eller nåt annat som måste fixas), slöar/kollar på tv/är med vfamiljen innan jag går och lägger mig runt tio/elva. Har fullt upp exakt hela dagen. Tycker verkligen om att vara här borta och jag trivs så himla bra och vill göra så mycket som möjligt, så därför har bloggen fått komma lite i andra hand. Ni får gärna följa mig på instagram dock, lägger upp bilder där ganska ofta. Sök bara på watsuphannah (eller klicka på ikonen i menyn till vänster)! Vet inte hur länge bloggen kommer få lida, men räkna inte med regelbunden uppdatering förrän tidigast tisdag!
 
Varför just tisdag är för att det är Labor Day weekend nu i helgen, vilket också betyder FAIR!!!! Varje år under Labor Day weekend i McArthur anordnas det en så kallad Inter-Mountain Fair, och av vad jag fått höra från min värdfamilj är det väldigt populärt. Det finns en massa rides och mat, man sover i husvagnar/husbilar plus att man får ställa ut sina djur (bl.a. grisar, tjurar, får osv.) för försäljning (och slakt)! Var där idag efter soccer för att ställa dit mina värdsystrars grisar, de är så häftiga! De väger mellan 230 och 270 pounds, it's crazy!
 
Så kommer alltså att vara upptagen med fair fr.o.m imorgon kväll t.o.m. måndag kväll. Vi är lediga från skolan torsdag, fredag och måndag, så har sista skoldagen imorgon innan det hela drar igång. Är så extremt taggad för det låter så himla roligt! Kommer ta med mig kameran så det kommer säkert upp lite bilder så småningom. Nu ska jag i alla fall sova, ha en bra onsdag där hemma!
 
|| P.S. Ska försöka slänga in ett inlägg om vad jag gjort de senaste dagarna, men vet inte om jag hinner fixa det innan fair! ||
Publicerat den / Ett år i USA;


Postat av: Karin

Jättekul att följa ditt år! Jag ska själv iväg nu på fredag och undrade om du kanske skulle vilja länka min blogg? Jag har länkat dig!
Kram! :)

2013-09-04 @ 19:46:57
http://karinusa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!