Flygbiljetter!

Igår eftermiddag damp mina flygbiljetter ner i inkorgen, tillsammans med lite annan information angående flygresorna nästa vecka. Bland annat var det en massa information om hur och vart man skulle gå när man väl landat samt vad man gör ifall man har bråttom eller skulle missa ett flyg. Fruktar att behöva springa omkring på Heathrow och leta gater och sånt (har inte varit där sen i april förra året), men som tur är har jag ju Louise med mig från Arlanda så vi är i alla fall två, haha!
 
Så här ser mina flygtider ut mer exakt för den 13/8 samt den 16/8!
 
13 augusti:
Arlanda 12.20 - London 14.05
London 18.05 - New York JFK 20.55
 
16 augusti:
New York JFK 13.59 - San Francisco 17.24
San Francisco 19.15 - Redding 20.21
 
Första flygningen (Stockholm - London) tar omkring 2 timmar och 45 minuter, och andra flygningen (London - New York) är betydligt längre (och även den längsta) med sina 7 timmar och 50 minuter. Sen blir det stopp i New York i tre dagar innan jag beger mig till östkusten. Flygningen mellan New York och San Francisco tar 6 timmar och 25 minuter och sista flygningen är även den kortaste, den tar bara 1 timme och 6 minuter.

Fick förresten i början på veckan reda på att det är en norsk tjej som även hon ska till McArthur(!!) så vi har pratat lite, och det visade sig att även hon åker på tisdag! Så vi kommer mötas i London och vara på samma Soft Landing Camp, men tyvärr reser hon från JFK mycket tidigare än jag gör, så kommer få flyga den biten ensam, men det tror jag kan vara skönt. Däremot kommer vi att ta samma flyg från San Francisco till Redding, så vi kommer i alla fall att mötas i SF och komma fram samtidigt!
Publicerat den / FörberedelserLivet i SverigeSista månaden - SverigeUSA-tagg;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!