19 augusti 2013

Lokal tid: måndag 19 augusti kl. 20.39
 
Igår följde jag med mina värdsystrar till några av deras kompisar för att bada i deras pool, och senare på dagen följde dem med oss hem. Så kvällen spenderades tillsammans med några av deras vänner och det var faktiskt ganska roligt! De är något yngre än vad jag är, men det funkar ändå. Blev dock så himla trött tillslut så jag gick och la mig innan dem, haha.
 
Idag har jag varit förbi skolan för att fixa mina classes, men tyvärr hade de inte fått några enrollment forms från min area rep så de kunde inte fixa något. Men vi ska dit imorgon igen så jag kan få mitt schema och skåp osv innan skolan börjar på onsdag! Jag har också ridit en av deras hästar! Det är så annorlunda här!!!! De rider westernstyle och det ser så jävla läskigt ut, vet inte ens om jag kommer våga mig på det hahah. Men det gick ganska bra, sadeln var lite hård men äsch. Haha.
 
Vi har även varit iväg till Burney en sväng för att fixa en mobil till mig, så nu har jag äntligen en internetmobil!!! Köpte en ny smartphone för typ 160 dollar hos AT&T, och jag får fria sms och samtal samt 2GB fri surf genom att betala 60 dollar (390 kr) per månad, vilket kanske är lite mycket, men nåväl. Så länge jag har en mobil är jag nöjd! Så om någon vill ha mitt amerikanska nummer är det bara att säga till! Kommer inte använda mitt svenska alls eftersom jag inte har någon service här hemma, men har dock wifi så om ni vill nå mig får ni skicka meddelande på WhatsApp!
 
My new phooooone!
 
Vi stannade även till vid Safeway (typ en grocery store) i Burney innan vi åkte hem och handlade lite, så då passade jag även på att köpa lite nödvändigheter, såsom tandkräm, schampo & balsam osv, allt för $50! Kan visa bild på vad jag köpte imorgon när det är ljus ute, går knappt at fota på kvällen då det blir så mörkt i mitt rum haha! På tal om rum, det kommer ett inlägg på det snart. Har tyvärr inte tagit några bilder på omgivningen här än, men det kommer!
Publicerat den / Ett år i USA;


Postat av: Åse

Vill gärna ha ditt nr ;-)

2013-08-20 @ 15:58:32
Postat av: Anton W

Tar också gärna numret :)

2013-08-21 @ 04:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!