The Exchange Student Challenge

Lista från Tyras blogg
 
Vilket land ska du till?
Jag ska till US of AAAAAAA.
 
Vilken organisation reser du med?
Explorius!
 
Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?
Helt ärligt spelade det ingen roll! Skulle varit glad var jag än hamnat.
 
Har du fått familj eller gjort stat / region-val?
Jag har fått placering, ja. Är en välkomstfamilj i Kalifornien, och jag gjorde inte delstatsval!
 
Kommer du åka på något förberedelseläger?
Näe, men i priset med Explorius ingår det tre dagars Soft Landing Camp i New York så där börjarjag mitt år :D
 
 
Vad ser du mest fram emot?
Skolan, familjen, samhället, värmen. Att göra året till det bästa i mitt liv och att föhoppningsvis få underbara amerikanska vänner!
 
Vad fruktar du mest?
Att inte passa in, få en tuff start, inte få några vänner... Typ allt det där vanliga.
 
Vill du prova någon ny sport?
Oja! Skulle älska att få komma med i volleyball-laget, då volleyboll är något jag skulle vilja prova på. Skolan har också vattenpolo, softball och basket så det vore ju coolt att testa också, haha.
 
Vad kommer du sakna mest?
Mina vänner, familjen, min katt!!!, klassen, lokaltrafiken, den svenska maten, svenska traditioner och lite till.
 
I USA, kommer du åka på en resa arrangerad av organisationen?
Inte med ICES, de anordnar inga vad jag vet, men kanske med någon av resorna som Belo USA anordnar om jag har råd/får.
 
Namnge tre platser du vill besöka i ditt land:
New York, Los Angeles, Grand Canyon
 
Tror du att det kommer att bli ett bra år?
Det tror jag. Staden jag ska bo i verkar jättebra och förhoppningsvis får jag en parmanent placering hos en familj som är jättetrevlig! Har inte så höga förväntningar, kommer nog bara ta en dag i taget och försöka göra året till det bästa någonsin!
Publicerat den / Livet i SverigeUSA-tagg;


Postat av: Emma

Hej!
Hur gjorde du din header ? :) btw jag älskar din blogg :)

Svar: Hej!Åååh tack så mycket, vad glad jag blir! Känns inte som att det är så många som är intresserade av tiden såhär innan utbytet, haha.

Jag gjorde min header i Photoshop! La in fyra bilder i en ny fil (1000x250px) och sedan för att få in amerikanska flaggan ovanpå gjorde jag bilderna till ett lager, lade på flaggan och ändrade opaciteten till omkring 30% innan jag suddade ut den mellan bilderna för att få mellanrum.

Hoppas du förstod, vet inte hur van du är med Photoshop så gjorde beskrivningen så enkel som möjligt, hehe :)
nilssonscorner.blogg.se

2013-04-30 @ 18:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Follow on Bloglovin

Stockholm


McArthur, CA


Hannah 19
STOCKHOLM


Under läsåret 2013/14 var jag utbytesstudent i McArthur i norra Kalifornien i USA, och nu är jag hemma igen för att återgå till den svenska vardagen.

När jag kan, försöker jag att här på bloggen skriva om tiden efter USA. Om du känner för att hänga med är det bara att följa mig här!